top of page
ALPA (in Exile)

گفتمان نو در پیوند دین و دولت: تحلیل کتاب دین، دولت و تطبیق شریعت


در تاریخ ۲۳ ژوئن ۲۰۲۳، نشست تحلیل کتاب «دین، دولت و تطبیق شریعت» برگزار شد. این برنامه با حضور سه کارشناس برجسته افغانستان: دکتر مجیب رحمان رحیمی، دکتر عبدالبشیر فکرت، و دکتر عمر صدر، به بررسی نقش دین در ساختار دولت و تطبیق شریعت پرداخت.


سخنرانان و دیدگاه‌ها

تواب دانش: پژوهشگر در دانشگاه کورنل و ریس 'روایت جدید از افغاستان' گرداننده این برنامه میباشد.

دکتر مجیب رحمان رحیمی: نویسنده، دیپلمات و سیاستمدار سرشناس افغانستان، مترجم کتاب، که بینش منحصر به فردی از موضوعات و مفاهیم آن ارائه داد.

دکتر عبدالبشیر فکرت: نویسنده، فیلسوف و پژوهشگر ادبیات دینی، رئیس مؤسسه تحصیلات عالی پنجشیر دکتر فکرت دیدگاه علمی و آکادمیک خود را در مورد موضوع کتاب ارائه کرد.

دکتر عمر صدر: پژوهشگر در دانشگاه پیتسبرگ در امریکا بوده و در دانشکده علوم سیاسی دانشگاه آمریکایی افغانستان تدریس می کند و همچنین در انستیتوت مطالعات استراتژیک افغانستان تحقیق می کند.


محتوای نشست

کارشناسان به تحلیل و نقد کتاب «دین، دولت و تطبیق شریعت» پرداخته و چگونگی و چرایی حکومت دینی (اسلامی) را از منظر نویسنده این اثر و دیگر دانشمندان و جنبش‌های فکری اسلامی به بحث و چالش کشیدند. آنها همچنین موضوع حکومت دینی را در افغانستان پس از تسلط طالبان به بحث گذاشتند. این گفتگو با دیدگاه‌های گوناگون، روشنگری، آموزشی و تأمل‌برانگیز بود.

دعوت به مشارکت

برای اطلاع از پنل‌های بیشتر در مجموعه «روایت جدیدی از افغانستان»، با ما همراه شوید تا از گفتگوها و تحلیل‌های آینده مطلع شوید.

36 views0 comments

Comentarios


bottom of page